کلاس یک روزه ای جهت بازآموزی و به روز شدن اطلاعات همکاران اداری و مسئولین فنی شاغل در مراکز بسته بندی و کشتارگاه های استان یزد در اداره کل دامپزشکی برگزار گردید .

اطمینان از حفظ درجه حرارت فراورده های خام دامی در حین حمل و نقل از وظایف مهم مسئولین فنی دامپزشکی است . ترموگراف هم وسیله بسیار مطمئنی برای ثبت درجه حرارت محموله ها در مسیرهای طولانی است . باتوجه به اینکه بازرسان از فراورده های خام دامی، واکسن و مواد بیولوژیک بازدید می کنند ، لذا بایستی از نگهداری صحیح آن ها مطمئن باشند .به همین دلیل دانش کار با مدل های جدید و مختلف ترموگراف از نیازهای جدی مسئولین ناظر می باشد .

مسئول آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی استان یزد در این باره گفت: در این کلاس یک روزه که با حضور ناظران بخش خصوصی و دولتی برگزار گردید،  انواع مختلف ترموگراف نوع TESTO آموزش داده شد، روش نصب نرم افزار و چگونگی کار با مدل های مختلف این نوع ترموگراف و چگونگی تنظیم و به کار گذاری ترموگراف و انتقال اطلاعات از آن به کامپیوتر به همه همکاران شاغل در اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان و همچنین مسئولین فنی شاغل در مراکز بسته بندی و کشتارگاه ها و سردخانه ها آموزش داده شد .

دکتر حمید پورمیرزایی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه هر چند سال یکبار مدل جدیدی از ترموگراف وارد بازار می گردد و خودروها و مراکز بسته بندی از آنها برای کنترل درجه حرارت استفاده می کنند لازم است که مرتبا اطلاعات جدید به کاربران منتقل شود تا در روند كار خدشه ای وارد نگردد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا